GranskaKalmar
  • Hem
  • Granskningar
    • All
    • Barometern
    • Dagvattenproblematiken

    Mörbylånga kommuns anställning av Mikael Kaiser

    Övning ger färdighet

    Vad krävs för att bli anställd som bygglovschef?

    Korruptionens olika skepnader

    Har vi korruption inom Kalmar kommun?

    Värdet av en rättssäker myndighetsutövning

  • Kommun
    • All
    • Annette Andersson
    • Benny Wennberg
    • Håkan Roupè
    • Johan Wendell
    • Kalmar kommunbolag AB
    • Mikael Kaiser
    • Pär Svanfeldt
    • Peter Arnesson

    Mörbylånga kommuns anställning av Mikael Kaiser

    Övning ger färdighet

    Vad krävs för att bli anställd som bygglovschef?

    Värdet av en rättssäker myndighetsutövning

    Kommundirektör Annette Andersson, del 3

    Kommunstyrelsen i Kalmar, del 2

    Gud hjälpe oss Dzenita

    Handling och konsekvens

    En politisk vilde, Alingsås del 5

  • Länsstyrelsen
    • All
    • Cecilia Schelin Seidegård
    • Eva Brynolf
    • Malin Almqvist
    • Peter Sandwall
    • Thomas Carlzon

    NOA, korrekt instans för fornminnesbrott

    NOA, nationella operativa avdelningen.

    Äntligen!

    ”Korthuset i Kalmar”

    Lösa skott i bössan

    Risk och sårbarhet

    On your own eller beredskap enligt Kalmarmodellen

    ”Vi har problem”

    Snacka går ju

  • Politik
    • All
    • Dzenita Abaza (S)
    • Hanne Lindqvist (M)
    • Ingemar Einarsson (C)
    • Johan Persson (S)
    • Liselotte Ross (V)
    • Magnus Uhr (S)
    • Mattias Adolfson (S)
    • Peter Akinder (S)
    • Roger Holmberg

    Demokrati önskas även till Kalmar

    Mörbylånga kommuns anställning av Mikael Kaiser

    Övning ger färdighet

    Näste man till rakning

    Senaste nytt

    Universitetsstaden Kalmar uppvisar ett sällan skådat kunskapsförakt

    Mikael Kaiser in action

    Vad krävs för att bli anställd som bygglovschef?

    Polisanmälan av Kalmar kommuns bygglovschef

  • Speakers Corner
  • Om oss
No Result
View All Result
  • Hem
  • Granskningar
    • All
    • Barometern
    • Dagvattenproblematiken

    Mörbylånga kommuns anställning av Mikael Kaiser

    Övning ger färdighet

    Vad krävs för att bli anställd som bygglovschef?

    Korruptionens olika skepnader

    Har vi korruption inom Kalmar kommun?

    Värdet av en rättssäker myndighetsutövning

  • Kommun
    • All
    • Annette Andersson
    • Benny Wennberg
    • Håkan Roupè
    • Johan Wendell
    • Kalmar kommunbolag AB
    • Mikael Kaiser
    • Pär Svanfeldt
    • Peter Arnesson

    Mörbylånga kommuns anställning av Mikael Kaiser

    Övning ger färdighet

    Vad krävs för att bli anställd som bygglovschef?

    Värdet av en rättssäker myndighetsutövning

    Kommundirektör Annette Andersson, del 3

    Kommunstyrelsen i Kalmar, del 2

    Gud hjälpe oss Dzenita

    Handling och konsekvens

    En politisk vilde, Alingsås del 5

  • Länsstyrelsen
    • All
    • Cecilia Schelin Seidegård
    • Eva Brynolf
    • Malin Almqvist
    • Peter Sandwall
    • Thomas Carlzon

    NOA, korrekt instans för fornminnesbrott

    NOA, nationella operativa avdelningen.

    Äntligen!

    ”Korthuset i Kalmar”

    Lösa skott i bössan

    Risk och sårbarhet

    On your own eller beredskap enligt Kalmarmodellen

    ”Vi har problem”

    Snacka går ju

  • Politik
    • All
    • Dzenita Abaza (S)
    • Hanne Lindqvist (M)
    • Ingemar Einarsson (C)
    • Johan Persson (S)
    • Liselotte Ross (V)
    • Magnus Uhr (S)
    • Mattias Adolfson (S)
    • Peter Akinder (S)
    • Roger Holmberg

    Demokrati önskas även till Kalmar

    Mörbylånga kommuns anställning av Mikael Kaiser

    Övning ger färdighet

    Näste man till rakning

    Senaste nytt

    Universitetsstaden Kalmar uppvisar ett sällan skådat kunskapsförakt

    Mikael Kaiser in action

    Vad krävs för att bli anställd som bygglovschef?

    Polisanmälan av Kalmar kommuns bygglovschef

  • Speakers Corner
  • Om oss
No Result
View All Result
GranskaKalmar
No Result
View All Result
Home Granskningar

Me, Myself och Erik

by Staffan GK
2021-09-23
in Granskningar, Politik
22
418
VIEWS
Dela på FacebookDela på Twitter

 

Tidigt idag, närmare bestämt kl 04:04, fick vi följande kommentar från ”Erik”.

Erik Som svar på Lisa GK.Där har du helt fel. Och jag vet att du har fel eftersom jag skrev ett sv inläggen, inte alla. Min ip-adress byts ofta men det är Telia som är ISP. Helt otroligt om vi fyra hade samma ip under denna begränsade tid och dessutom hittade hit. Nej ni ljuger för att försöka behålla er trovärdighet. Den gick i graven dagen ni började låtsas vara läsare. Genomskinligt. Om ni nu tror att jag skrivit alla kritiska inlägg och besitter sådan it-kunskap… så come and get me! Och de andra eftersom vi inte är samma personer. Har ingen susning om vilka de andra är.
Risk och sårbarhet
2021-09-23 kl. 04:04

Bakgrunden är att vi efter inlägget ”Risk och säkerhet” fick ett antal kommentarer där tre var kritiska.

Dessa tre kommentarer kom från ”Erik”, ”IpgitQ” och ”Anonym”.

Ganska snart får vi en kommentar från en av våra läsare, ”Otto” som tror att detta är en kritisk person men med olika nickname.

”Otto” besvaras av Lisa från Granska Kalmar som bekräftar hans tanke, detta då dessa tre kommentarer har samma IP-adress. ”Ottos” och Lisas kommentarer återfinns nedan.

Otto Som svar på Bjursnästomte.Jag skulle tro att det är en kritisk i flera nick.

Risk och sårbarhet
Lisa GK Som svar på Otto.Du har så rätt! I bara detta inlägg så är följande “alias” samma person, nämligen
“Erik”
“Anonym”
“IpgtiQ”
Snillet spekulerar tydligen med sig själv:)
Risk och sårbarhet
2021-09-12 kl. 15:46

I dagens kommentar påstår ”Erik” att han skrivit en av kommentarerna. Han skriver också att vi ljuger för att behålla vår trovärdighet samt att hans IP-adress byts ofta.

Vi vill av omsorg för våra läsares sekretess inte här lägga ut aktuell IP-adress men vi kan garantera att dessa tre alias har identisk IP-adress. Då vi är ganska säkra på att några av de öden vi beskriver här kommer att sluta i domstol kommer givetvis åklagare att få ta del av de uppgifter vi har som kan bidra till att svensk lagstiftning efterföljs.

Granska Kalmar har inget behov av att ljuga då sanningen tyvärr med råge styrker det vi påstår.

Erik Ni på GK har gått från att vara objektiva och lägga fram fakta till ett raljerande i kommentarsfältet.
Nä, backa, gör om gör rätt.

Risk och sårbarhet
2021-09-11 kl. 12:31
lpgtIQ Som svar på Lisa GK.Nej jag menar inte det du försöker lägga i min mun, orden alltså.
Jag menar att ni glidigt från bra djupgrävande journalistik till att kommentera egenproducerat material med det vanliga mediabiten. Vänster/höger, Palestinaschsl/burkaförbud.

Risk och sårbarhet
2021-09-12 kl. 01:24

 

Anonym Som svar på Svea.Ta på läsglasögonen. Och leta efter GKLisa och Karl Arne
Risk och sårbarhet
2021-09-12 kl. 01:26
Previous Post

Risk och sårbarhet

Next Post

Senaste nytt

Staffan GK

Next Post

Senaste nytt

Comments 22

  1. Goliat says:
    4 år ago

    Varför skulle det hamna i domstol?

    Svara
    • Lisa GK says:
      4 år ago

      Vi förmodar att exempelvis problemen i Gamla stan kommer att leda till ytterligare mål i domstol.
      Vi har, utöver det vi redan publicerat, tillgång till mycket ännu ej utlagt material.
      Ur ett vidare perspektiv vill vi därför bara vara tydliga med att om vi på något sätt kan vara behjälpliga
      så kommer vi att göra allt som står i vår makt för att Kalmar kommun ska tvingas följa svensk lag.

      Svara
  2. Bossen says:
    4 år ago

    Dessa nick är en springpojke till Hårfästet. Det börjar brännas nu, valåret närmar sig.

    Svara
  3. Dyrt says:
    4 år ago

    Det har ju varit i väldigt många JO anmälningar och flera fall i Mark och miljödomstolen gällande Kalmar kommuns som helt saknar stöd i svenska lagar, tex Bastionen . Stort Tack till Patric Delborn för ditt mod, styrka och ork mot detta rena monopolspel med våra skattepengar. Kompetenta starka, mycket starka tjänstemän måste anställas, som vågar gå emot denna galenskap . Men de anställs inte, såklart .,

    Svara
  4. Högt hårfäste says:
    4 år ago

    Varför skriver inte Johan Persson något om gårdagens skottlossning på sin blogg? Det om något är väl viktigt att belysa. Bara raljerande framförs på hans blogg, där ingen heller kan kommentera.

    Svara
  5. Granska Kalmar - sanningsvridare says:
    4 år ago

    ”Lisa” – skulle det vara ok om du delade med dig av andra kommentarsförfattare som delar en och samma ip-adress?
    Jag tänker främst på återkommande pseudonymer som t ex Högt Hårfäste och Goliat? Går det att styrka att det är Toralf Alfsson själv som skriver under de namnen?

    Svara
    • Staffan GK says:
      4 år ago

      Jag har nu jämfört IP-adresserna för ett flertal av de som är mest frekventa med kommentarer på Granska Kalmar.
      Sammanfattningsvis kan vi därför meddela att varje pseudonym har sin egen, unika IP-adress.
      Som svar på din fråga är det alltså inte samma person som skriver under olika pseudonym.

      Svara
      • Goliat says:
        4 år ago

        Detta troll som skriver ”Toralf” utan h i namnet, avslöjar sig just för att han skriver ”Toralf” i flera olika nick. Det är en säregen stavning. Denna person stör sig tydligen på att någon klargör sanningen och att någon skriver som ”Högt hårfäste”. Varför är detta nick känsligt?

        Svara
        • Lisa GK says:
          4 år ago

          Bra fråga!
          Kan det vara så att de känner sig hotade av personer som påtalar sanningen?

          Svara
      • Bill says:
        4 år ago

        Levde i den tron att de flest har dynamiska ip adresser, eller att de som har något att dölja använder VPN. Inte lite som fattas på en del.

        Svara
        • Lisa GK says:
          4 år ago

          Jag förmodar att du syftar på ”Erik”/ IpgtIQ”/”Anonym”.
          ”Erik” säger sig dessutom använda sig av en IP-adress som ”byts ofta”.
          Tydligen inte tillräckligt ofta:)

          Svara
    • Högt hårfäste says:
      4 år ago

      Mina kommentarer uppretar tydligen en och annan sovande ja-sägare. 😁😂🤣

      Svara
    • Thoralf Alfsson says:
      4 år ago

      Kan du vara snäll och stå för dina falska anklagelser med ditt eget namn.

      Jag har en egen blogg och skriver alltid under eget namn. Jag står nämligen för mina åsikter och jag står för dem även i politiken i Kalmar.

      Svara
      • Lisa GK says:
        4 år ago

        Ja, det är väl en ytterst rimlig begäran.

        Svara
        • Granska Kalmar - hycklarna says:
          4 år ago

          En begäran som skulle vara ytterst rimlig att avkräva dig också ”Lisa”.

          Ni sitter ju själva på ip-adresserna. Så länge som ni inte delar den informationen så är det omöjligt att veta om ni talar sanning eller inte.

          Språkbruket hos en majoritet av era kommentarsförfattare är upprepande och påminner om varandra.

          Jag tror att det är ett FÅTAL personer som skriver MERPARTEN av de kommentarer ni publicerar här.

          Svara
          • Staffan GK says:
            4 år ago

            Givetvis ser vi IP-adresserna. Det är just därför vi vet vilka alias som har samma avsändare oavsett pseudonym. Därav våra svar.
            Självklart kommer vi inte att publicera olika IP-adresser och vi är, som vi redan påtalat, helt ointresserade av vem eller vilka som har respektive IP-adress.
            Hur läsarna upplever exempelvis din eller vår trovärdighet överlåter vi till dem att bedöma.

  6. Otto says:
    4 år ago

    Det märks att det närmar sig valår. JP och hans följe börjar bli desperata med hyllningar över hur bra allt är och då vill man tala tyst om alla problem som Kalmar har.

    Svara
  7. Den ärliga o kunniga politikern får min röst. says:
    4 år ago

    Japp, närmar sig val och de som vet att de gjort fel är väl nervösa att deras fel/olagliga beslut kommer till allmän kännedom. Då försöker de troligen göra allt de kan o ge sig på dem/ni som visar/bevisar felen.
    Fult men hellre lite konstiga kommentarer än att som Johan P. Inte ens ge möjlighet att kommentera, hans ord ska vara vår lag… tydligen.

    Svara
  8. Erik says:
    4 år ago

    Sorgligt att f. d. s.k. journalister ändå försöker efterforska vem som skriver vad i en öppen blogg. Speciellt när de själva skriver under pseudonym. Varför är det viktigt för er att veta exakt vilken människa ni har en dust med när människan i andra änden inte har en chans att få kunskap om er?

    Svara
    • Lisa GK says:
      4 år ago

      Lite oklart varför du lever i tron att vi är f d.
      Vi är helt ointresserade av vem som döljer sig bakom exempelvis pseudonymen ”Erik”.
      När någon anklagar en person som skriver kommentarer under sitt personnamn för att dessutom skriva under ett antal andra alias gör vi som vi alltid gör, stämmer av med fakta. Detta betyder inte att vi är intresserade av vem som skriver bakom respektive pseudonym.
      I detta fall var denna anklagelse helt grundlös.
      Vi har ingen dust med dig, vi har bara ingen respekt för människor som far med osanning.

      Svara
  9. Erik Johansson (riktigt namn) says:
    4 år ago

    Att man på denna bloggen just arbetar i ett team utan att man skriver vem man är, är ju en stor styrka.
    Finns ju ingen som kan ifrågasätta kompetensen i denna bloggen, det kan ju alla se att den är hög.
    Jag vet att det är ett antal personer med olika specialistområden som ligger bakom detta.
    Anledningen till att denna bloggen skapades var att man ville upplysa och informera om de brister vi har i denna kommunen för oss dom bor här.
    Hur någon kan tycka att det inte är bra är ofattbart.
    Finns bara en förklaring till att någon tycker att det inte är bra att det rörs runt i denna grytan, och det är såklart att man antingen själv är politiker eller på något sätt har koppling till dom.
    Jag förstår till 100 % att man arbetar på detta sättet, för alla har nog civila karriärer och gör detta för att få oss som bor här att få professionell information om hur jävligt det är.
    Hoppas att ni orkar att köra på, men om jag tolkar er rätt så fortsätter ni oförtrutet, och det ska ni ha full respekt för.
    Jag vet att detta gör man helt ideellt, vilket gör det hela ännu mer beundransvärt.
    Så till dig/er som tycker att man ska röja sina identiteter kan jag säga att de som döljer sig bakom dessa namn, (vilket för övrigt är korrekta förnamn) finns extremt hög kompetens.
    Man kan ju också se på de mail som är publicerade vem som får ta del av det som skickas, och det är ju tunga namn.
    Så det är inte frågan om att det smäller, utan bara frågan när det sker.
    Ni har min fulla respekt och hoppas att vi blir fler och fler som tycker till och slår våra nävar i bordet, för det är hög tid att de ställs inför rättsväsendet för de i många fall rent kriminella saker de gjort sig skyldiga till.
    Tack för ni finns och jag sprider er till alla jag känner.

    Svara
  10. Goliat says:
    4 år ago

    Naturlig brand eller anlagd? Jag har min teori. Den går i Vilks spår.

    https://www.barometern.se/nyheter/fyra-elbilar-brinner-vma-utfardat-934581a8/

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste Artiklarna

Demokrati önskas även till Kalmar

2022-09-03

Mörbylånga kommuns anställning av Mikael Kaiser

2022-06-08

Övning ger färdighet

2022-06-05

Näste man till rakning

2022-05-13

Kategorier

  • Banker (1)
  • Dagvattenproblematiken i Gamla stan (83)
  • Försäkringskassan (2)
  • Granskningar (187)
    • Barometern (18)
    • Dagvattenproblematiken (69)
  • Kalmarhem AB (4)
  • Kommun (187)
    • Annette Andersson (91)
    • Benny Wennberg (12)
    • Håkan Roupè (11)
    • Johan Wendell (63)
    • Kalmar kommunbolag AB (95)
      • Kalmar Vatten AB (28)
        • Magnus Franzèn (11)
        • Sara Uhr (12)
      • Ola Johansson (2)
      • Ulrick Hultman (85)
    • Mikael Kaiser (65)
    • Pär Svanfeldt (5)
    • Peter Arnesson (17)
  • Länsstyrelsen (85)
    • Cecilia Schelin Seidegård (9)
    • Eva Brynolf (40)
    • Malin Almqvist (17)
    • Peter Sandwall (8)
    • Thomas Carlzon (6)
  • Politik (269)
    • Dzenita Abaza (S) (43)
    • Hanne Lindqvist (M) (29)
    • Ingemar Einarsson (C) (32)
    • Johan Persson (S) (143)
    • Liselotte Ross (V) (39)
    • Magnus Uhr (S) (3)
    • Mattias Adolfson (S) (105)
    • Peter Akinder (S) (111)
    • Roger Holmberg (6)
  • Regelverk (121)
    • Boverket (5)
    • Havs- och Vattenmyndigheten (6)
    • Lagstiftning (121)
      • Förvaltningslagen (FL) (36)
      • Jordabalken (JB) (25)
      • Kulturmiljölagen (KML) (38)
      • Lag om allmänna vattentjänster (LAV) (48)
      • Miljöbalken (MB) (74)
      • Plan-och bygglagen (PBL) (86)
    • Svenskt Vatten (4)
  • Region (1)
  • Tjänstemän (155)
    • Bygglovschef Mikael Kaiser (72)
    • Exploateringschef, Mark och planeringsenheten. Pär Svanfeldt (5)
    • F d Förvaltningschef, Serviceförvaltningen. Benny Wennberg (9)
    • F d VD Kalmar kommunbolag AB. Ola Johansson (2)
    • Förvaltningschef Samhällsbyggnadskontoret. Johan Wendell (77)
    • Förvaltningschef, Serviceförvaltningen. Peter Arnesson (17)
    • Håkan Roupè (12)
    • Kommundirektör Annette Andersson (101)
    • VD Kalmar kommunbolag AB. Ulrick Hultman (90)
    • VD Kalmar Vatten AB Thomas Bergfeldt (27)
    • Verksamhetschef Trygghet och säkerhet (12)

Om oss

Granska Kalmar




Granska Kalmar - Vi granskar, i dialog med grävande journalister på riksplanet, olika ärenden som för närvarande är aktuella i Kalmar.





Mest lästa inlägg

Plugin Install : Popular Post Widget need JNews - View Counter to be installed

No Result
View All Result
  • Hem
  • Granskningar
  • Kommun
  • Länsstyrelsen
  • Politik
  • Speakers Corner
  • Om oss

© 2026 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.