Nu är vi äntligen tillbaka! Vi har haft fullt upp med att reda i en rad olika vansinneshandlingar som sker i Kalmar kommun. Vi trodde att vi hade sett det mesta men det visade sig vara en missuppfattning. Varje felaktighet/ lagstidighet inom Kalmar kommun som vi har granskat har visat sig bygga på andra felaktiga/ lagstridiga handlingar och /eller beslut. Eller med andra ord skit in, skit ut och dessutom utan stöd i lag.
Genomgående saknas beslutsfattare (tjänstemän) med verklig kunskap. Till detta ska läggas att samma tjänstemän framstår som djupt politiserade, dvs styrda av den politiska kommunledningen vilket självklart är i strid med själva grundidén till den svenska demokratin. Systemet förutsätter att tjänstemännen är både sakkunniga och opartiska då deras uppgift är att vägleda de politiskt tillsatta (oftast i sakfrågan outbildade) ledamöterna.
Nedan är en kort beskrivning som vi har skickat till bl a Sveriges statsminister Magdalena Andersson (s) och samtliga länsstyrelser i Sverige, med undantag av Kalmar och Kronoberg då detta redan är väl känt hos dem.
Utöver nedan har vi även sänt SP02022722083113400 och MagdalenaAndersson
Givetvis generar detta “arbetssätt” både JO-anmälningar och polisanmälningar.
Håll detta i minnet då det snart är val.
På återhörande
Kalmar är kört tyvärr, unket inifrån och ut.
Svågerpolitiken och inkompetensen är enorm i Kalmar! Man får tjata flera gånger för att få ut en offentlig handling eller få ett svar av kommunens handläggare, men det är visst bara Ingela i receptionen ändå som svarar på allt. Hur seriöst är det…?
Begär man en viss offentlig handling, kan man få ett kort svar att det inte finns någon sådan. I själva verket är det en snarlik man söker, eller kanske man bara formulerat sig lite fel i sin förfrågan eller tagit fel på sak eller ärende. De borde då vara behjälpliga och fråga om det inte är något annat man egentligen menar eller söker, men nej.
Servicen är skit! Jag tror de spelar mer okunniga än de är, för att slippa tjäna kommunens invånare.
Förvaltningslag (2017:900)
Skicka med denna handling som de troligtvis aldrig sett. Vart är juristerna och revisorerna? Köpta de oxå?
Grunderna för god förvaltning
Legalitet, objektivitet och proportionalitet
5 § En myndighet får endast vidta åtgärder som har stöd i rättsordningen.
I sin verksamhet ska myndigheten vara saklig och opartisk.
Service
6 § En myndighet ska se till att kontakterna med enskilda blir smidiga och enkla.
Myndigheten ska lämna den enskilde sådan hjälp att han eller hon kan ta till vara sina intressen
Yippie! Äntligen Granska Kalmar. Trodde de hade hotat och skrämt bort er också…..
Kämpa på. Jag hör överallt om det ena efter det andra tokiga i denna kommun.
Kan de tipsa er anonymt?
Magdalena Andersson – Kom hit och styr upp småpovarna Johan, Peter Akinder och Mattias Adolfsson. Det måste in personer med kunskap och rädda denna sönderbyggda stad. De beter sig som envåldshärskare, de tror de äger staden. Usch
Jag hittade denna…. Klockrent! I strid med de kontakter jag haft med både samhällsbyggnadsnämndens ordförande Peter Akinder och tidigare Mattias Adolfsson. Omöjliga att prata med. Att ringa länsstyrelsen för att få hjälp är exakt kopia svar med chefen Brynolf . “Deras samlade bedömning” med kommunen kan enbart ses som jäv, muta och korruption i JP aktiebolag. Fruktansvärt vad de lejer med våra skattepengar för egen vinning skull.
Förvaltningslagen – grunden för rättssäkerhet och service – ETT SKÄMT I KALMAR, Magdalena
Förvaltningslagen (2017:900) reglerar förvaltningsmyndigheternas verksamhet. Förvaltningslagen ger en grundläggande struktur för kontakterna mellan myndigheter och enskilda vid ärendehandläggning. Lagens främsta syfte är att värna medborgarnas rättssäkerhet när de har med förvaltningsmyndigheter att göra.
Det enda rätta i kommunvalet:
https://framtidkalmar.wordpress.com/
Kalmar kommun är så amatörmässiga! Väntat en vecka nu minst på svar och en begärd handling.
Vad sysslar de med? Ikväll ska Lena H och JP knacka dörr i Oxhagen, oväntat?
Man saknar snart ord!
https://thoralfsblogg.com/2022/09/05/uppfoljning-wsp/
Det är intressant när man läser arbetsbeskrivningen över utlyst tjänst till kontaktcenter i Kalmar kommun. Det sägs vara av stor vikt att ge tydliga och korrekta svar till invånarna/kunderna, men man ska inte skriva för långt, eftersom de får in många ärenden.
Det var nog bland det märkligaste jag läst måste jag säga. “Inte skriva för långa svar”, det beror väl på vad frågan gäller, men jag förstår att själva innehållet och svaret man ger, är av mindre betydelse i den inkompetenta kommunen.
Den tydlighet och korrekthet i svaren man talar om, lyser ju även den med sin frånvaro. Det är mycket stora ord i Kalmar och i deras platsannonser. Inte minst alla lovord från Johan Persson.
Verkligheten ser annorlunda ut tyvärr.
Kalmar är fantastiskt!
https://thoralfsblogg.com/2022/09/07/miljopartist-jobbar-pa-p4-radio-kalmar/
Vi får hoppas på söndag att denna man Johan Persson inte få sitta kvar nu räcker det så rösta rätt på söndag
https://thoralfsblogg.com/2022/09/10/skandalen-i-kalmar/
Intressant!
https://thoralfsblogg.com/2022/09/10/papi-bekraftar/
https://thoralfsblogg.com/2022/09/11/se-minister-lena-hallengren-bryta-mot-vallagen/
https://thoralfsblogg.com/2022/10/14/markreservation-for-en-moske-i-kalmar/